Årets juleball på Grand!

IMG_0811Ingenting er vel bedre enn å avslutte et innholdsrikt og vellykket år i foreningen med en Grand finale, juleball på Grand! 180 festkledte og feststemte gjester inntok de vakre salene i 2. etasje søndag 6. desember.

Henning Høholt ved klaveret

Først til et lite glass i Rococosalen,

akkompagnert av julemusikk med Henning Høholt ved tangentene. Så inn til bords i Speilsalen med sine vakre dekkete bord.

Styreleder ønsket alle velkommen, og spesielt æresmedlemmer og æresledsagere, og oppsummerte årets gang med de mange vellykkete og engasjerende arrangementer og reiser, med stor oppslutning blant våre medlemmer. Så var det Bjørnsons skål før Ola B. Johannessen leste

Ola B. Johannessen Foto H. Høholt

det flotte diktet av Jens Bjørneboe ” “Ballade om Kunstnerens liv”, som takk for at han nettopp var blitt nytt medlem i foreningen!

Så til den høytidlige delen av kvelden, med utdelinger av Parelius- og Steenbergpriser. Britt Juul presenterte Hilde Vemren som årets Steenbergprisvinner, og Bjørn Birch årets Pareliusvinner: Kjetil Bang-Hansen. Disse prisene henger høyt og skal deles ut

Hilde Vemren

til fortjente kunstnere, som det står i statuttene. Begge fikk hvert sitt grafiske blad som bevis på årets priser, og det ble holdt gode takketaler.

Nå var det duket for et musikalsk innslag med vår store pianist Håkon Austbø, som fremførte Chopins Ass-dur balladen, til stor begeistring.

Kjetil Bang Hansen får Parelius prisen og et bilde av Hilde Verem av Kunstnerforeningens leder Bjørn Birch. Foto Henning HøholtDa var det desserten, før bordsetet løste seg opp i en feiende flott polonese ledet av Bjørn og Hjørdis Egner og Morten Røhrt og Britt Wang med god assistanse, og polonesen gikk akkurat så perfekt som den bruker. Orkesteret var nytt av året; Reidar Myhres 7-manns orkester, som ble veldig godt mottatt! Det er så flott at så mange morer seg på dansegulvet! Og alt om alt oppsummert, ble dette nok et vellykket juleball og en verdig avslutning på året 2015!

Inger Teien og Bjørn Birch. Foto H. Høholt

Conny Andersen og Bjørn Birch