Blom og Bacalao på Engebret!

an Digerud får sitt stipend av Bjørn Egner fra arkitektgruppen

Bacalao okt 15

Hyggelig bordsete!

Årets Blomstipendutdelinger ble utdelt på medlemsmøtet i Festsalen på Engebret mandag 26. oktober, med fullsatt sal!

Rolf Jac-ensemble okt 15

Kveldens kunstneriske innslag med Wenche Medbøe, Amund Maarud og Toralv Maurstad

Før middagen ga Wenche Medbøe, Toralv Maurstad og Amund Maarud en smakebit fra forestillingen ”Kjente du meg?”, om og av Rolf Jacobsen liv og diktning. De hadde nettopp hatt 3 fullsatte forestillinger på Amfiscenen i Nasjonaltheatret, så det var spesielt sporty å stille opp for Kunstnerforeningen. Det er å håpe at forestillingen blir satt opp igjen, så flere kan få glede av den gripende formidlingen.

Middagen var en herlig Bacalao med dertil egnet vin, til alles tilfredshet!

Blomstipendene i år gikk til Barbara Czapran, Inge Jensen og Terje Roalkvam, billedkunstnere; arkitekt Jan Digerud og trubaduren og tekstforfatter Louis Jacoby. Louis Jacoby kvitterte for stipendet med egen sang med snert, til stor applaus og latter. Med sjokoladekake til dessert og noen dråper vin til i glasset, var stemningen på topp! Alle liker seg på Engebret!

Blomstipend okt 2015

Blomstipendiatene Terje Roalkvam, Barbara Czapran og Inge Jensen. Britt Juul delte ut på vegne av billedkunstnergruppen

Louis Jacoby kvitterer for stipendet

Jan Digerud får sitt stipend av Bjørn Egner fra arkitektgruppen