Fullsatt sal på Engebret!

IMG_3051Vårens medlemsmøte 11. april trakk fullt hus i Festsalen på Engebret Café.

Den kunstneriske underholdningen var «Dylan på nordnorsk» fremført av Ida Løvheim og Johan Martin Aarstein, et nytt bekjentskap for de fleste. Med litt lydjustering, ble det en fin opplevelse, kanskje særlig for de som var ungdom på 60 og 70 tallet!

Styreleder Bjørn Birch ønsket først velkommen, først til æresmedlemmene Espen Skjønberg, Oddvar S. Kvam og Jahn Otto Johansen, som trofast tropper opp når det passer sånn, de like trofaste livsledsagerskene Solveig Levin og Rigmor Schulerud. Stor applaus og honnør, og en passende skål!

Bjørn opplyste om at vårturen nå var et faktum, og går til Hadeland og Skreia søndag 5. juni. Vi skal besøke Glasslåven kunstsenter på Granavollen, og Peder Balkesenteret på Klepp. I Glasslåven, som Dronning Sonja åpner den 27. april, skal vi besøke Ulla-Mari Brantenberg og hennes nye glasshytte. Frederica Miller som er arkitekt for ombyggingen av låven, er også med på turen og vil formidle om prosjektet. Og så er vi så heldige at Elena Engelsen blir vår omviser i minneutstillingen med Per Ungs arbeider på Peder Balkesenteret, som er årets sommerutstilling. Utstillingen åpner i mai.IMG_3046

Bjørn minnet også om kransenedleggelsen på Fredrik og Signe Parelius’ grav 17. mai på Vor Frelsers gravlund, med oppfordring om at mange møter opp der kl 07.45. Engebret Cafe serverer smørbrød og kaker på første bordsetning kl 10.30, og oppfordrer Kunstnerforeningens medlemmer til å bestille bord! Første bordsetning prioriterer våre medlemmer. De som var der i fjor hadde en veldig fin opplevelse i hyggelige omgivelser, ikke minst med barnetoget som går forbi på vei til Karl Johan!

Etter kunstnerisk innslag var det servering av god mat og vin, dessert og kaffe!

Som sedvanlig var stemningen på topp, og dette var siste medlemsmøtet før sommeren! Men før sommeren er det Årsmøte 9. mai på Engebret! Følg også med på andre aktiviteter i sommer både på hjemmesiden og i medlemsbrevene.

IMG_3066Dermed takket styret og daglig leder for nok en strålende sesong, og ønsket de av oss som ikke kommer på de to siste arrangementene før ferien, en riktig God Sommer!

Publisert i Medlemsmøte