Hanne Borchgrevink stiller ut i OSL contemporary

UTSTILLINGEN ÅPNER 2. NOVEMBER KL 19-21. Haxthausens gate 3. Varer til 12. nov.

LYD og BILDE

OSL contemporary er stolte av å presentere utstillingen LYD og BILDE av Hanne Borchgrevink (1951-). Utstillingen er en del av OSL series, OSL contemporarys nye utstillingsplattform som vises parallelt med galleriets faste utstillingsprogram. LYD og BILDE er Borchgrevinks første utstilling på galleriet.

Borchgrevink er en av Norges ledende malere, og har med sine malerier og tresnitt utforsket formale problemstillinger innen farge og form siden 1970-tallet. Kunstneren har over tid minimert den motivmessige spennvidden i sine arbeider, og konsentrerer seg i dag om et sett med grunnformer, der silhuetten av hus er gjennomgående. For Borchgrevink er det de uforanderlige spørsmålene i malertradisjonen som står i fokus. Hun arbeider i skjæringspunktet mellom abstraksjon og figurasjon, og eksperimenterer med betrakterens opplevelse av former og farger. Borchgrevinks fremgangsmåte er systematisk – ett element holdes konstant, for eksempel repetisjonen av et motiv, mens de andre elementene i bildet endres, som teknikken, formatet, fargen eller overflatebehandlingen.

Les mer på http://www.oslcontemporary.com/exhibitions/hanne-borchgrevink-lyd-og-bilde

Utstillingen har mottatt støtte fra Billedkunstnernes Vederlagsfond, Hedmark fylkeskommune og Kunstnerforeningen.

Publisert i Billedkunst