"Jeg svarte på en drøm" med Marte Goksøyr

Marte Goksøyr

Spilles på Nationaltheatret 16., 17., 21. og 22. november!

Marte har en drøm i livet; å jobbe som profesjonell skuespiller. Men hvem har rett, og ikke minst mulighet, til å følge sine drømmer i dagens samfunn?Jeg svarte på en drøm belyser Martes kamp for at mennesker som henne skal ha samme rettigheter som funksjonsfriske mennesker. I ytterste konsekvens handler kampen for Marte om at mennesker med handikap som kan konstateres i svangerskapet, ikke skal bli tatt bort, men få en sjanse til å bli født og leve verdige liv.

Pressen skriver:

«Jeg har sett mye likegyldig og gjespende kjedelig norsk teater det siste året. I «Jeg svarte på en drøm» står det noe på spill». Knut Olav Åmås, Aftenposten

«Forestillingen uttrykker noe alment om å være menneske, med alt det det innebærer av håp, drømmer, skuffelser og angst» Idalou Larsen, Klassekampen

«Den som frykter søtsuppe når Marte Wexelsen Goksøyr opptrer i gjestespill på Tou Scene, må tro om igjen. Den lille damen er en skikkelig tøffing som berører sitt publikum.» Aftenbladet

Av: Siv Svendsen

Bearbeidelse: Marte Wexelsen Goksøyr, Johannes Dahl og Siv Svendsen