Kransenedleggelse på Parelius’ grav 17. mai 2017

Tradisjonen tro var det oppmøte på graven kl 07.45, og til tross for litt ruskevær var det 21 fremøtte, og så stoppet regnet! Signe og Fredrik Parelius ble behørig hyllet med krans, flott og morsom tale ved Bjørn Birch, og dertil fikk de sin fortjente skål i Amontillado, med Olav Bulls replikk fra Blom «Amontillader De Herr Reparelius».

Deretter var det Wergeland, Bjørnson og Ibsens graver med taler og kransenedleggelser. I år var det vårt medlem Per-Kristian Ellefsen som holdt en glimrende Henrik Ibsen tale.

Videre vandret entusiastene til Christ kirkegård bak Deichmanske bibliotek for å overvære tale og kransenedleggelse på Oberst Krebs grav, hvor hele Gardemusikken og drillkorpset starter sin 17. mai marsjering til Universitetsplassen. Og når Gardemusikken starter med å spille og synger «Norge i rødt, hvitt og blått», da blir det litt vått i øyekroken.

Per Kristian Ellefsen med venner

Så avsluttet det hele med herlig champagnefrokost på Engebret, hvor man også får med seg barnetoget som går fra festningsplassen. En skikkelig 17. mai feiring og stemning!

Publisert i Arrangementer