Sjarmerende eiendom i Bourgone til salgs!

For prospekt og informasjon, kontakt: Arnt Øystein Solvang +47 901 11 263 eller highstyle5@hotmail.com

Publisert i Arkitektur

Runa Boger stiller ut i Risør Kunstpark

Flott høstprogram på Nasjonalbiblioteket

Stort høstprogram i nye publikumsområder

Fredag 1. september åpner Nasjonalbiblioteket nye publikumsområder med kafé, arrangementsrom og utstillingsarealer, dype lenestoler og enda flere arbeidsplasser mellom fresker og høye himlinger. I åpningsuka 1.—9. september blir det arrangementer hver dag om alt fra kjærlighetsbrev til sjømonstre, og vi setter i gang en rekke nye programserier med kulturhistorisk bredde både i tid og tema, innenfor felter som musikk, litteratur, film, historie og samfunn.

Utover høsten kommer Siri Hustvedt, Tor Bomann-Larsen, Atle Antonsen, Gerd-Liv Valla, Solveig Kringlebotn, Nils Petter Molvær, Hanne Ørstavik, Erling Sandmo, Don Martin, Tariq Ali og mange flere for å formidle kulturhistorie på Solli plass.

Les mer og bla i programkatalogen

Publisert i Nyhetsbrev

Hilde Mæhlum – avduking av skulpturen «Vidsyn»

Tore Hansen – filmfestivalutstiller i Haugesund

Ragnhild Monsen stiller ut i Sverige

Sommerutstilling på Røros

Elisabet Norseng i Kunstbanken Hamar

Kunstnerpresentasjon, se http://kunstbanken.no/vare-utstillinger/kunstnerpresentasjon-elisabet-norseng/

Dagfinn Nordbø på Chat Noir 15. august

Hva får du når en gammel rev av en satiriker møter to erfarne jazzmusikere? Masse humor og topp musikk! Dagfinn Nordbø, veteran i satirebransjen med 30 års fartstid, startet i 2009 Det Norske Poesi & Satireorkester sammen med pianist Vigleik Storaas og bassist Gaute Storaas.

Nordbø har sittet i månedsvis i Lisboa og pønsket ut djevelskap, og musikken er nykomponert av Gaute og Vigleik. Showet gjør, blant mye annet, satire på kjente historiske hendelser.

Vigleik Storaas er en glimrende jazzpianist. Han har mottatt Gammlengprisen og to Spellemannpriser, og spilt med storheter som Chet Baker, NHØP, Jack DeJohnette, John Scofield. Vigleik underviser også på jazzlinja ved NTNU.

Gaute Storaas er en prisvinnende filmkomponist og hans arbeid med «En mann ved navn Ove» ble også Oscar-nominert. Som arrangør har Gaute bl.a. bidratt til så forskjellige artister som Tine Thing Helseth og black metal-bandet Dimmu Borgir.

Vi kan love humring fra start til mål, bare avbrutt av gapskratt. Velkommen til jazz og sprek satire i norsk humors storstue: Chat Noir!

Dagfinn Nordbø: Tekster
Vigleik Storaas: Piano
Gaute Storaas: Bass

Ønsker medlemmer rabatterte billetter, kan de kjøpes her (25% rabatt) med denne linken:

Publisert i Forfattere

Dag Skedsmo i Kunstnerforbundet