Ola B. Johannessen i Teatermuseets venner

Ola B. Johannessen kommer til Ballsalen i Frogner Hovedgård, søndag 3. september kl. 13.00 med et program om forfatteren Jens Bjørneboe, som i tillegg til å skrive sterke romaner, skrev spennende skuespill og ikke minst var en stor lyriker, noe Johannessen denne gang vil legge vekt på.

Ola B. Johannessen har spilt ledende roller i klassikere av Shakespeare og Ibsen, i moderne dramatikk og i store musikaler som ”West Side Story ”og ”My fair Lady” og har vært ansatt på Det Norske Teatret, Fjernsynsteatret, Teatret Vårt i Molde, Rogaland Teater og Den Nationale Scene i Bergen. Han har satt iscene mange interessante teaterforestillinger og var teatersjef både på Rogaland Teater og Trøndelag Teater.

Publisert i Film- og scenekunst