Opplevelsesrik tur til Polen og Berlin i mai!

Operaen i Wrorclaw i Polen

Kunstnerforeningen arrangerer en tidagers utenlandstur fra 18. mai. Det er begrenset antall deltakere, så her er det om å gjøre å være tidlig ute! Vår formann Jahn Otto Johansen og hans kone Siv Kirsten vil være foredragsholdere og guider på reisen. Dette er en enestående sjanse til å få en helt særegen opplevelse. Våre tidligere utenlandsturer har vært veldig populære og vellykkede.

Det har lykkes oss å få til et fantastisk turopplegg til Polen og Tyskland i siste halvdel av mai da været er på sitt beste.  Vår gamle venn og sjåfør Erik er med oss; han er lokalkjent i disse trakter. Det er et meget spennende og opplevelsesrikt program med vekt på kulturopplevelser og hyggelig samvær. Siv Kirsten og Jahn Otto Johansen vil, som de har gjort de siste ti årene, holde foredrag underveis; muligens blir dette siste gang de har anledning til å gjøre det.

Reisen begynner i Oslo om morgenen 18. mai og varer i ti dager, som det går frem av følgende:
Dag 1: Oslo – Karlskrona – (Gdynia)
Dag 2: Trestad
Dag 3: Gdansk – Wroclaw
Dag 4: Wroclaw
Dag 5: Wroclaw
Dag 6: Wroclaw – Berlin
Dag 7: Berlin
Dag 8: Berlin
Dag 9: Berlin – Kiel – (Gøteborg)
Dag 10: Gøteborg – Oslo

Inkludert i prisene er:
Hele reisen i moderne og behagelig turistbuss
Stena Line Karlskrona – Gdynia, dag 1 og Gøteborg – Kiel, dag 9
Doble, utvendige lugarer på begge seilinger
Middagsbuffet med drikke (øl, vin, mineralvann) og frokostbuffet ombord på begge seilinger
1 natt i dobbeltrom på Radisson Blue Hotel***** i Gdansk
3 netter i dobbeltrom på Hotel Art**** i Wroclaw
3 netter i dobbeltrom på Hotel Intercontinental***** i Berlin
Frokost alle dager på hotellene
3-retters middag på hotellet, første kvelden i Wroclaw og første kvelden i Berlin
Varm lunsj på Nya Björkäng i Sverige, dag 1
Middag på Pod Lososiem i Gdansk, dag 2, og på to gode restauranter i Wroclaw,            dag 4 og 5.
Guidet byrundtur i Gdynia-Sopot-Gdansk og Wroclaw
Middager på restauranter to kvelder i Berlin, skikkelige kneiper som Siv Kirsten og Jahn Otto kjenner godt, og der vi blir tatt vel imot.
Vei- og personavgifter i Polen og Tyskland

I Wroclaw regner vi med at Bente Kahan og hennes venner vil møte oss og vise oss det fantastiske kulturarbeidet de driver der.

Prisene for turen, alt ovenstående inkludert, er kr. 12 590,-  Eventuelle teater- og konsertbilletter vil komme i tillegg (nærmere informasjon om det senere)

Kr.   2.275,- enkeltromstillegg for samtlige 7 netter
Kr.      810,-  enkeltlugarstillegg, begge seilinger

Depositum kr. 2.590,- må betales inn på konto 1609.04.12721 innen 1. mars, restbeløpet innen 1. april.

Det anbefales at deltagerne tegner forsikring slik at de kan få tilbake det innbetalte beløp i tilfelle sykdom eller andre problemer . Vi tar forbehold om uforutsette pris-, avgifts- eller valutaendringer

Det lønner seg å være raskt ute med bestilling for vi har inntrykk av at denne turen blir ekstra populær, kanskje den beste vi noen gang har arrangert!

Kontakt vår sekretær, Guri Heinonen, for nærmere opplysninger: på e-post guri.heinonen@kunstnerforeningen.no eller tlf. 904 79 767, hverdager kl 10-15.

Publisert i Utenlandstur