SUPER SKREI PÅ ENGEBRET!

Vertskap

Hyggelig bordsete

Året er liksom ikke ordentlig i gang, før skreien på Engebret er servert!

Mandag 8. februar fylte Kunstnerforeningen hele huset, både 1. og 2. etasje, til et av årets store høydepunkter: Torskemiddag med alt deilig tilbehør; lever, rogn, eggesmør, bacon etc., altså noe for enhver smak!

Etter den sedvanlige velkommen til bords og skåling, var det bare å glede seg til maten. Siden alle saler fylles opp, er det medlemmer av styret, som har vertskapsansvar i de respektive rom, og kveldens program ble presentert, underholdning med 4 forskjellige kunstnere mellom hovedrett og dessert, rullerende i alle saler, samt utdeling av Prosjektstøtte 2016.

Men først var det maten, som var helt perfekt, og ble servert varm til alle! Og med så god mat servert i de vakre rommene, blir stemningen deretter! Helt på topp!

Torsken kommer

Etterpå var det duket for de kunstneriske innslagene, som Programkomiteen har ansvaret for å sette sammen. Billedkunstneren Jan Kåre Øien tegnet karikerte portretter av utvalgte gjester, med bare 5 minutter til rådighet i hvert rom!

Jan Kåre Øien

Folkemusikksangeren Liv Ulvik fremførte kveding, og med en særegen og flott stemme. Hun tok sin mastergrad i 2013 på Norges Musikkhøyskole.

Liv Ulvik

Så var det Mikael Andres Grodli fra Barrat-Dues musikktalentlinje, som spilte sin egen komposisjon «Stykke for bratsj nr. 1». Han er et stort talent og er blant annet en av fire kandidater som er videre til finalen i årets Virtuous, i regi av NRK.

Fjerdemann var Trond Hanssen, revy- og standupartist, komponist og musiker. Han fremførte for anledningen et par satiriske og samfunnsrefsende tekster, til gitar akkompagnement. Veldig morsomt og variert program!

Under desserten ble årets Prosjektstøtte annonsert, som gikk til Brita Skybaks prosjekt: ”Himmelen er et lukket rom”, på kr 50.000,-. Dette er et samarbeidsprosjekt med samtidskunst og musikk – med arbeidstittel ”visuell konsert”.

Intensjonen med Prosjektstøtteordningen er basert på det tverrfaglige, så denne søknaden ble valgt av et enstemmig styre. Brita Skybak var selvsagt veldig glad for denne støtten, som først blir utbetalt når prosjektet er realisert.

Det offisielle programmet var slutt. Solveig Levin, som har fylt 101 år, sa på vei ut: ”Det er alltid så bra med Kunstnerforeningen. Når jeg kommer hjem, har jeg alltid lært noe nytt. Akkurat som i kveld med underholdning og ”Himmelen er et lukket rom”.

Så da var det tid for mingling, og å fortsette de gode samtaler!

En billledkavalkade:

Michael Grodli