Torskemiddag på Engebret!

Torskebord. Jahn Otto og Siv Kirsten Johansen, Liv og Torkel Baden, Monique Memy og Axel Tostrup

Mandag 9. februar var det duket for årets ”mølje”, skrei, lever og rogn, på Engebret. Kunstnerforeningens gjester, medlemmer og ledsagere fylte alle de vakre salene i 1. og 2. etasje, og forventingene var store, og stemningen høy!

Styrets medlemmer og varamedlemmer var vertskap i de forskjellige saler, og ønsket velkommen til bords og ga informasjon om hva som sto på kveldens agenda.

Sprek 100-åring! Solveig Levin og Torkil Baden

Sprek 100-åring!
Solveig Levin og Torkil Baden

Styreleder gikk rundt, og ikke minst ønsket alle Æresmedlemmer hjertelig tilstede; Oddvar S. Kvam, Jahn Otto Johansen, Erna Skaug, Espen Skjønberg, Kjell Askildsen, Edith Roger og ikke minst livsledsagerne Solveig Levin, Rigmor Schulerud og Rannveig Getz Nordheim. Denne gangen hadde også Toralv Maurstad anledning til å møte opp, og han fikk utdelt sin Bjørsonstatuett, som bevis på sitt Æresmedlemskap.

Da var tiden inne for skreien, og personalet på Engebret serverte alle de bortimot 200 gjestene, nydelig og varm mat på 16 minutter! Fisken var prima, og man fikk en stor og god porsjon med deilig tilbehør.

Mellom hovedrett og dessert var det underholdning. 4 utøver rullerte i alle saler; Britt Pernille Frøholm på hardingfele, Bertrand Besigye med poesi, illusjonisten Alexx Alexxander og ikke minst Simon Andersen som mormor! Stor begeistring!

Toralv Maurstad

En stor gladmelding ble annonsert; Siri og Kay på Engebret vil lage sitt eget stipend; Engebrets Kunstnerstipend, hvor en eldre kunstner i foreningen, en mentor, skal finne en ung kunstner som utmerker seg i sitt unge kunstnerskap. Dette er en stor og sjenerøs ”gave”, og som blir et flott tilskudd til Blomstipend og Prosjektstøtten.

Etter desserten var det tid for mingling å treffe andre kjente, og som blir de gode samtalene rundt bordene! Nok en suksess på Engebret, her føler vi oss hjemme!

En liten billedkavalkade:

Britt Pernille Frøholm