Eva Laila Hilsen i Galleri Vulkan

Hilseninvit-I denne utstillingen har rosa en sentral plass i de fleste av Eva Laila Hilsens arbeider. Hun har spurt seg selv, hva er det med rosa, som gjør at den er mer aktuell enn noen gang? Er det skjønnheten, dens ynde og mystikk som fascinerer, eller er det det faktum at rosa er over 2000 år gammel, og at vi fortsatt er nysgjerrige på dens hemmelighet og myter som er knyttet til den?

Eva Laila Hilsen jobber med serier over samme tema. Blanke, matte og monokrome flater satt sammen med et 3 – dimensjonalt dekorativt og figurativt uttrykk. Triptyconet går igjen, et hovedbilde med sidepaneler. Fargepaletten går stort sett i oransje, gul,oker – blå/blåsvart, rød/lilla, hvit i dekkende og transparente farger. I grafikken jobber hun med linosnitt, etterpå har hun håndkolorert trykkene og limt inn små «trykkobjekter», slik at trykkene blir å regne som collager/monotypier.

For mer informasjon klikk her

Publisert i Billedkunst