Njål Sparbo – utgivelser

Njål Sparbo utgir i disse dager del to av en CD-antologi med norske sanger.

«QCD9409 – Norwegian Songs, Vol 1 – NORGE MITT NORGE!» inneholder sanger av Ludvig Mathias Lindeman, Christian Sinding, Eyvind Alnæs, Rikard Nordraak, Halfdan Kjerulf, Alfred Paulsen, Sigurd Islandsmoen, Adolf Thomsen, Ole Olsen, Johan S. Svendsen, Edvard Grieg i arrangementer for sang og strykekvintett av Knut Nystedt.

Medvirkende: Njål Sparbo (sang), Atle Sponberg (fiolin), Christina Dimbodius (fiolin), Jon Sønstebø (bratsj), Mihai Fagarasan (cello), Magnus Söderberg (bass), Gerhard Hertzberg (lydmester) og Bente Elisabeth Finserås (cover design).

SE: http://quattro.no/katalog/qcd9409.html

«QCD 9410 – Norwegian Songs Vol 2 – NATT OG DAG» inneholder sanger av Alf Hurum, Sigurd Lie, Eivind Groven, David Monrad Johansen, Carl Gustav Sparre Olsen, Edvard Fliflet Bræin, Pauline Hall, Maj Sønstevold, Sverre Bergh, Klaus Egge, Geirr Tveitt, Øistein Sommerfeldt, Antonio Bibalo, Arne Nordheim, Ragnar Söderlind, Edvard Hagerup Bull, Terje Bjørklund og Magnar Åm i arrangementer for sang, harpe og strykekvintett av Njål Sparbo.

Medvirkende: Njål Sparbo (sang), Ellen Bødtker (harpe), Bjarne Magnus Jensen (fiolin), Vegard Johnson (fiolin), Jon Sønstebø (bratsj), Maria Alejandra Conde Campos (cello), Steinar Haugerud (bass), Cato Langnes (lydmester) og Bente Elisabeth Finserås (cover design).

SE: http://quattro.no/katalog/qcd9410.html

Publisert i Musikk