Sidsel Westbø, utstiller i Kunstverket Galleri

Sidsel Westbø

Skyer over landskap

11.04.-19.05.2019

Kunstverket Galleri ønsker velkommen til utstilling med grafiker Sidsel Westbø.

Skyer over landskap presenterer hennes nyeste koldnålsarbeider, et medium som Westbø primært har arbeidet med siden 1990-tallet. Utstillingen formidler Westbøs geometriske nonfigurative billedspråk preget av hennes sterke referanser til både arkitektur og natur. De komplekse arbeidene er utført i koldnål, høytrykk og serigrafi, ofte preget av monokrome fargefelt og artikulerte tynne, systematiske eller kaotiske sorte linjer i bildet. Westbøs elegante arbeider appellerer til sansene, ikke bare visuelt, de inneholder også sterke referanser til både poesi og musikk. Bildene kan også representere en stemning. Farge, linjer og felt kan leses som en konkret fortelling om kaos og rytme, støy og stillhet, det ubegripelige og det gjenkjennelige i våre omgivelser.

Kunstverket Galleri AS
Kirkegata 5, 0153 Oslo

Faks: 23 23 41 51
Email: gallerist@kunstverket.no