Urpremiere – korverk av Eli Helland i Borre kirke

Eli Hellands korverk  “VISA MIG VÄGEN” med tekster av hellige Birgitta (1303 – 1373)

Medvirkende:  Eli Helland vokal, Borre Vocale med dirigent Eli Rudland Næss, Kristoffer Myre Eng på orgel/piano og Tore T. Sandbakken på trommer/ perkusjon.

Hellige Birgitta av Vadstena, pilegrimenes skysthelgen, har etterlatt seg mer enn 800 nedtegnede himmelske åpenbaringer og bønner. Eli Helland har hentet utdrag direkte fra disse nedtegnelser, satt musikk til, og nå utvidet til et stort anlagt korverk.  Stilen er egenartet; med en dåm fra middelalder og kirkemusikk – men samtidig med et jazzpreget, vennlig tonespråk satt inn i vår tid.

Prosjektet er støttet av Opplysningsvesenets fond, Tunsberg bispedømme, Horten Kommune, Eckbos legat og Norges Korforbund.

Dette arrangementet som er en del av Peregrinus – kunst langs pilegrimsleden, er en storsatsing for Borre menighet – og ikke minst for Borre Vocale.

Billetter kr.200,- med vipps eller kontanter, kjøpes ved inngangen fra kl 18:15. Velkommen til en spennende begivenhet i Borre kirke.

Eli Helland, Åsgårdstrand

www.elihelland.com