Kunstnerforeningens Vårutstilling i Rådhusgalleriet

Inge Jensen "Etter M." Olje og akryl på lerret 50x50 cm
Inge Jensen “Etter M.” Olje og akryl på lerret 50×50 cm

Velkommen til utstillingsåpning lørdag 9. mars kl 15 – 17.          Jahn Otto Johansen vil åpne utstillingen, og det blir kunstnerisk innslag ved “Sturm und Drang”. Det serveres forfriskninger.
130 kunstnere blant våre medlemmer stiller ut et verk hver, som tilsammen viser et frodig mangfold. Utstillingen varer til       21. mars
PRESSEMELDING
Velkommen til Kunstnerforeningens ”Vårutstilling” i Rådhusgalleriet 9. – 21. mars 2013.
Dette er tredje gangen Kunstnerforeningen viser en stor mønstring i Rådhusgalleriet, med kunstverk av våre medlemmer blant billedkunstnere, arkitekter og scenografer. 130 kunstnere  deltar med 1 verk hver, blant våre kjente kunstnere.  Her er det et stort spenn av billeduttrykk og teknikker, og utstillingen viser skulptur, maleri, grafikk, collage, tekstil, installasjon og foto, til sammen et frodig mangfold. Dette gir et godt bilde av hva som rører seg i norsk kunstliv, og er en god anledning til å bli bedre kjent med mange av dagens kunstnere.
Kjersti W. Goksøyr "Barn". Marmor. 46 cm m/sokkel
Kjersti W. Goksøyr “Barn”. Marmor. 46 cm m/sokkel

Av utstillere kan bl.a. nevnes: Hanne Borchgrevink, Jan Baker, Runa Boger, Elena Engelsen, Hans Normann Dahl, Peter Esdaile, Brit Fuglevaag, Kjersti Wexelsen Goksøyr, Tore Hansen, Kirsten Kokkin, Terje Roalkvam, Magne Rygh, Nina Sundbye, Hilde Vemren, Per Ung og Skule Waksvik og mange, mange flere.
Billedkunstnergruppen ved Britt Juul og Karl Hansen står for organisering og montering av utstillingen.
Ustillingen åpner lørdag 9. mars kl 15 – 17. Foreningens formann Jahn Otto Johansen vil åpne utstillingen og ”Sturm und Drang” underholder.
Pressen er velkommen til forhåndsvisning fra fredag 8. mars kl 12. Ta kontakt med Britt Juul  brittsky.juul@gmail.com tlf. 69 89 30/951 26 361 eller Karl Hansen på karl.hansen.mail@gmail.com  tlf. 922 87 319
Åpningstider hver dag kl 11-16. Gratis inngang.