Reidar Kraugerud stiller ut på Trondhjems Kunstforening “Viggo Andersen med venner” til 12. juni

Viggo Andersen døde brått for noen år siden. Han var en meget anerkjent avantgardist. Han ble en en kultfigur for oss som kjente ham. Han var tidlig ute med en poetisk og alternativ estetikk som f.eks i «Det poetiske teater» på Kunstnernes Hus i 1981. Han var knyttet til Trondheim og  Kunstakademiet der.Ellers bodde han lenge i utlandet. For å minne ham ble det laget minneutstilling med de som kjente ham nettopp i Trondhjem Kunstforening.

Frithjof Hoel og Reidar Kraugerud deltok sammen med de andre som står på plakaten til utstillingen.

Selv om Viggo Andersen ikke var medlem av Kunstnerforeningen, er det fint at folk blir kjent med navnet hans. Han skal ha et bidrag  på Nasjonalmuseet når det åpner i juni.
Utstillingen i Trondheim varer til 12 juni.

Forsidebildet er Reidar Kraugerunds: «Hiding Behind Armour; Hidden behind Stamp Black»

Her ser du Frothjof Hoels: «Feeding a worm», 100 x 135 cm, oil on canvas, 2022

Plakat – link til Trondhjems Kunstforening HER