KVINNEN FRA BURMA et teatertilbud fra Tema Teater

temaKVINNEN FRA BURMA er en forestilling om AUNG SAN SUU KYI, skrevet av RICHARD SHANNON spilles på Litteraturhuset i Oslo fredag 19de juni som er Aung San Suu Kyis 70års dag.
Vi tilbyr dere billetter til dette arrangementet Billettene koster kr. 250,-  / Pensjonister vil få dem til kr. 200,-. De som kommer er samtidig med på å ære Aung San Suu Kyis 70 års dag her i Norge!  Det er kun 60 plasser på Litteraturhuset i salen Nedjma som ligger i 3dje etasje. DET ER HEIS! Ta kontakt med Gro Ann Uthaug på e-post: info@temateater.no eller MOBIL / sms: 924 23 908 om dere ønsker billetter, så legger vi av antallet dere ønsker. (NB! si fra om det er pensjonistpris) Forhåndsbestilling er en fordel (Billetter hentes 30 minutter før start)
OM FORESTILLINGEN:
TEMA TEATER er stolt over å kunne presentere denne gripende historien  om Aung San Suu Kyis utrolige engasjement i kampen for frihet og demokrati i Burma. Et arbeid som gav henne Nobels fredspris i 1991. I år er det et viktig valg i Burma, og det er stadig skremmende nyheter i media om Myanmar.  I dette stykket møter vi Aung San Suu Kyi nesten 60 år gammel på glattcelle i Rangoon etter et fredelig folkemøte 30. mai 2003. Hundrevis av hennes unge tilhengere blir slått i hjel med jernkøller og spissede bambusstokker denne dagen, og hun selv har så vidt overlevd. Nå, alene i cellen, forteller hun om sitt liv, om arven hun bærer på, om kampen for demokrati og menneskerettigheter, og ikke minst om håpet som alltid er levende.I en enkel scenografi, med kun et teppe og en vannbøtte som rekvisitter – ønsker nå Tema Teater å formidle denne gripende historien til publikum i Norge.
Vi spilte forestillingen på Litteraturhuset i Oslo 8de mars i år, da ble det fort utsolgt. Derfor satser vi på en forestilling til. Publikum sitter rundt scenerommet og fungerer nærmest som veggene i fengselscellen. På den måten prøver vi å skape en innestengte og fortettede atmosfære, for å nærme oss den virkeligheten Aung San Suu Kyi faktisk levde i – gjennom sine 3 lange husarrester.
«The Lady of Burma» er skrevet av den engelske dramatikeren Richard Shannon, og oversatt til norsk av Tema Teaters leder og skuespiller Gro Ann Uthaug. Det er også hun som gestalter Aung San Suu Kyi. For mer informasjon om Tema teater og Utøver gå til nettsiden vår: www.temateater.no Prosjektet er støttes av FRITT ORD, Fond for Utøvende kunstnere og Oppland Fylkeskommune og Teater Innlandet.
Vi har hatt besøk av NRK P2  under en prøve, og de har laget disse reportasjene både på radio og nett. Klikk dere gjerne dit.

tema2