Urpremiere på forestillingen "Camilla; ensom kvinne blant menn"

URPREMIERE 23.januar kl. 19:00 i PANORAMA KULTURHUS, EIDSVOLL.
  200 års jubileum for Camilla Collett! 1813 – 2013
Camilla Collett var født i Kristiansand 23de januar 1813. Forestillingen er vårt bidrag til jubileumsåret.
Monolog av og med skuespiller Gro Ann Uthaug. Regi er ved Einar Dahl. Varighet er 90 minutter.Forestillingen bygger på Camilla Colletts erindringsbøker, Amtmannens døtre, biografi og egen diktning rundt kvinnen Camilla Collett.
Camilla Collett døde før stemmeretten for kvinner ble iverksatt, men hun var absolutt en foregangskvinne for debatten og kravene. En forestilling om henne, blir derfor i lys av hennes tid og utviklingen av forståelsen “likeverd mellom kjønnene”.
FORESTILLINGEN har mottatt støtte fra Fond for utøvende kunstnere, FRITT ORD, Oppland fylkeskommune og Norsk skuespillerforbund; Per Gjersøes fond. 10 forestillinger er solgt til Eidsvoll kommune gjennom den kulturelle skolesekken. Vi opplever prosjektet som viktig og ærefullt! Forestillingen er til sags i hele 2013. kontakt oss for mer: